11-07,

11 juli 2013 - Naval, Filipijnen

Alweer een verhaaltje

Eerst even bij de nieuwe foto's, haar huisje zie je hier vanuit het rijstveld naast haar huis. hier heeft haar vader en broers ongeveer 1 hectare en "beneden" nog 4 hectare rijst. deze naast het huis liggen nu braak want na oogst ligt het ongeveer een maand braak en dan word het weer onder water gezet, bewerkt met de karbouw en weer ingeplant en kan er na 3 maand  geoogst worden. deze cyclus gaat steeds rond. ook kunstmest en bestrijdingsmiddelen worden steeds meer gebruikt. de andere velden zijn ze aan het inplanten en daar gaan we ook nog even kijken. die bananen en pepers staan ook naast het huis

We hebben vandaag wat rondgereden en wat leuke plekjes bezocht zoals een resort aan de kust met mooie planten en bomen en een afgelegen hotel in het binnenland met wel een leuk zwembad.

Bij het tankstation waar ik de foto's van het "verkeer"nam zaten ze zo opzij te kijken dat er een fietstaxi op een ander botste en op z'n kant ging. ha ha

Vanavond met ons drieen bij het hotel gegeten en drinken nu nog een bakkie wel redelijk lekkere koffie en ga straks verder met mijn boek.

morgen haalt de familie ons weer op en gaan we lopen naar de markt in Naval boodschappen doen. morgenavond eten we bij Judy-ann en s,avonds gaan we met zijn allen naar de disco in Talustosan wat vlakbij is. schijnt ook belevenis te zijn.

1. Inge:
    11 juli 2013
    Hee, we zitten nog te wachten op een foto van jullie tweeën of drieën op de motor! ;-)

Xx
  2. Janneke en Wim:
    11 juli 2013
    Hoi, wat een prachtig mooi blauw water het is echt een plaatje, jullie verhalen zijn leuk om te lezen vooral met de foto's. Geniet er maar lekker van en probeer zoveel mogelijk te zien en te doen als het kan.
    groetjes,
  3. Elzo en Bea:
    Leuk
    om jullie zo te volgen, we zijn er bijna bij, hahahha. En niet weer het verkeer ontregelen Hans!! Veel plezier en het ga je goed
  4. Jan en Netty:
    12 juli 2013
    mooi, om jullie verhaal te lezen, vooral met de mooie foto"s erbij.
    geniet ervan.
    groetjes
  5. Gert&Delia:
    13 juli 2013
    Hallo daar, wat een belevenis om met eigen ogen te zien hoe het er aan toegaat op de Filipijnen en hoe de familie van Judy-ann daar leeft. Leuk dat wij er op deze manier ook deelgenoot van kunnen zijn, geniet er van, we houden de mail in de gaten.
    Hier worden op het moment de voorbereidingen getroffen voor de Goudplevierrun, die vanmiddag plaats vindt. Het weer is hier nu prima 21/22 graden vaag het zonnetje erbij, prima loopweer dus.

Groetjes Gert, Delia en kids