12 en 13-07

14 juli 2013 - Naval, Filipijnen

Hallo allemaal,

Het is nu zaterdagavond en heb weer even tijd om een verhaaltje te schrijven.

Het is nu al een paar dagen bewolkt en soms regent het wat maar het blijft zo klam warm. Na een bui is het gewoon benauwd met een hele hoge luchtvochtigheid.

Gister zijn we naar Naval geweest voor wat boodschappen, de markt wilden de meiden niet op. Judy-ann zei dat daar halve koeiekoppen  ed zo in de kramen liggen en toen was het over.

Wel een winkelcentrum bezocht wat een beetje als zwarte markt op ons over kwam.  Alles namaak,  Mariel kocht een paar vans voor acht euro. Later nog even ‘boven’ geweest waar de familie druk bezig was met voorbereidingen voor de strandparty van vandaag. We vonden wel dat er erg veel klaargemaakt werd maar dat werd ons vandaag wel duidelijk.

We zijn vanmorgen tegen half 10 naar boven gereden en toen was het daar al een drukte van belang. Het was denk ik complete familie Sangcap die meeging.

Francis was s’morgens om 5uur al begonnen met varken te roosteren en er was allerlei soorten rijst,vis van de barbecue en ruime hoeveelheid drank.

Het hele spul werd in een jeep geladen die ze huren voor een dag en richting strand. Daar huren ze dan weer een grote hut waar de meesten ook niet meer uitkomen. Alleen maar eten en drinken, alleen de kinderen spelen in het water maar kunnen niet zwemmen. Wij hebben wel gezwommen en ik denk dat het water wel 30 graden is, heerlijk.

Het was ook maar even dat het vel op dat varken zat want dat eten ze er het eerst af en ik weet nu ook wel waarom (man wat lekker) maar die drank heb ik maar laten staan. Dat stoken ze van kokosmelk en mengen het weer op met cola om het wat zoeter te maken. Ook lauw bier was er genoeg maar heb het maar bij cola gelaten.

De grote jeeps zie je hier heel veel en doen ze alles mee. Ze noemen ze hier jeepny’s en verhuizen er mee of gooien ze vol zakken rijst.

1. Petra en henk:
    14 juli 2013
    Hoi wereld ontdekkers wat een andere wereld is het daar, maar het eten, vooral dat varken ziet er over heerlijk uit. die foto,s van het strand zijn prachtig. zie dat jullie je goed vermaken en we lezen jullie verhalen graag dus ga zo door. heeeeel veel plezier daar en iedereen de groeten van ons
  2. Janneke en Wim:
    15 juli 2013
    Hoi daar zo ver weg, het ziet er goed uit en jullie hebben al veel gedaan volgens mij leuke uitstapjes met jeepy, boot, moter etc. het is leuk om jullie zo te volgen en het eten ziet er ook super uit.
    Geniet van dat super mooie blauwe water en strand en nog heel veel plezieeeeer daar groeten