21-07

21 juli 2013 - Naval, Filipijnen

Hallo, vandaag mijn laatste stukje vanuit Naval

Het regent hier nu pijpestelen en we zitten op het balkon van het hotel. wel blijft het gewoon 30 graden.

Gisteren weer een leuk uitstapje gemaakt met de fam. Sangcap.

De boot pikte ons op achter het hotel en we gingen naar het Higatangan Island. Dit eiland heeft schitterende baaitjes met strandhutjes ed en het water is kraakhelder. Het is permanent bewoond en de boot die we huurden vaart doordeweeks een pendel op het vasteland.

Bij laagwater valt er een hele landtong droog die bestaat uit aangespoeld koraal. hier nog even lekker gezwommen.

Bij die baai waar ik dat steentje even terug in zee rolde hebben we eerst aangelegd. zo gauw ze aan land zijn is het ook schaft. je kon je weer helemaal dik eten in kip, adobo(varkensvlees) en tonijn met natuurlijk weer rijst en tjap-tjoy. ze hadden ook een soort bananen mee die je alleen gekookt kunt eten maar smaak is eigenlijk hetzelfde.

De hele morgen zagen we eigenlijk al dat het boven Leyte slecht weer was en wij lekker in de zon zaten. ben weer goed verbrand en die meiden lachen me uit omdat mijn oren vervellen. Op terugweg vaarden we de regen in maar we waren toch al nat van het zwemmen. Dat meisje wat het koud had met handoek om op de boot is Jhea, de dochter van Josephine die werkt in Singapore. de vader is gevlogen dus woont ze nu bij haar tantes en opa en oma. Judy-anns vader zie je ook op de boot.

We waren tegen half 3 terug en zagen nog net een bruid bij het hotel vertrekken. zal die foto,s er ook nog wel even opzetten want we hebben hier toch een stortbui.

Vanavond zijn we uitgenodigd bij Michelle, een vriendin van J-ann om te komen eten wat we natuurlijk niet afslaan. Moet het nog wel wat droger worden want op motor word niet zo. de straten veranderen ook in een zee.